Menu Zamknij

Kaszerowanie – co to takiego?

Kaszerowanie to przede wszystkim proces, który polega na połączeniu dwóch arkuszy surowców za pomocą specjalnego kleju. W ten sposób podczas produkcji możemy stworzyć np. opakowania ozdobne o dużej wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne. Istnieje wiele surowców, które mogą zostać wykorzystane do produkcji opakowań kaszerowanych np. tektura lita ozdobiona ręcznie klejonymi elementami dekoracyjnymi czy tektura falista ozdobiona za pomocą druku offsetowego. 

Kaszerowanie – podstawowe informacje 

Producent opakowań kaszerowanych zazwyczaj ma do zaoferowania swoim klientom opakowania, które pełnią funkcję ochronną, ale nadal dekoracyjną. Kaszerowanie pozwala na pokrycie grubego materiału drukiem offsetowym co sprawia, że powstałe w ten sposób opakowania nie tylko są nadzwyczaj wytrzymałe, ale przede wszystkim cechuje je niepowtarzalny wygląd jak stworzona grafika czy nadruk reklamowy. W świecie pełnym wzrokowców, niepowtarzalny wygląd opakowania kartonowego jest czymś dzięki czemu możemy zyskać nowych klientów w przypadku prowadzenia własnej działalności usługowej. Wykorzystanie tektury falistej to również ważny element opakowań kaszerowanych, ponieważ jest to materiał, który cechuje się dużą wytrzymałością na ewentualne uszkodzenia powstałe na skutek problemów podczas transportu paczki. Tektura falista to materiał w stu procentach biodegradowalny, a dodatkowo jego produkcja jest po prostu opłacalna, ponieważ proces produkcyjny nie przynosi dużej ilości odpadów poprodukcyjnych. Za pomocą kaszerowania można stworzyć również wiele produktów takich jak wytrzymałe książeczki dla dzieci, wizytówek, ulotek oraz pozostałych materiałów reklamowych. Technika kaszerowania tektury pozwala również na pogrubienie wybranego materiału, zmianę koloru poszczególnych części tektury oraz uzyskanie efektu tłoczenia bez przebicia się tłoku na odwrocie wybranego materiału. Podsumowując kaszerowanie pozwala na stworzenie opakowania, które wyróżnia się spośród innych, a dodatkowo zaskoczą wielu klientów poziomem wytrzymałości.